Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.



Kommentarer
Vera

Jag tror inte att en ögonblicksbild någonsin kan ge en rättvisande bild av ett ekipage.... Jag känner ingen av de som är med på bilderna, men lovar dig att det säkert går att hitta bra bilder på dem också.

Men - jag har en fråga till dig.... Om någon snäppte av en kamera precis i den sekund allt gick fel i din ridning, eller när hästen gick emot och fick en korrigering eller när den snubblade och slit sig sjlv i munnen... eller eller eller.... Kan du lova mig att du aldrig sett illa ut på bild. Det kan inte jag. Det tror jag inte någon kan.

Att med ett foto tro att du kan visa en helhet tror jag inte. Lika lite som jag tror att en harmonisk vacker bild är ett solklart bevis på att ekipage är bra.

Kritik är bra - men den behöver ett sammanhang för att vara relevant. Var är sammanhanget? Låt oss istället videofilma ritterna och se på helheten - först då kan vi få en rimlig diskussion som inte bara bygger på känslor över ett ögonblick och inte analys av ett totalt skeende....

Svar: Svar på din fråga. Nej, jag har sett dålig ut på bild. Och då tagit lärdom av det. Det är det jag försöker få fram, inte att "hänga ut" vissa individer och kalla dem idioter. Men jag försöker i alla fall.
Sofie Öhnfeldt

2013-08-07 @ 15:49:33
Tjejen på första bilden

Ta bort bilden annars blir du polis anmäld.

Svar: Som sagt, jag kan ha kvar bilden. Jag har suddat ut både nummerlappen OCH ansiktet. Ingen som inte känner dig vet att det är du. Jag tänker inte ta bort bilden utan ha kvar den.
Sofie Öhnfeldt

2013-08-07 @ 16:04:56
Sven-Erik

Du kan visst ha kvar allt bilderna är inte kränkande eftersom alla ryttare eller vad man ska kalla de för inte är naken. En Polisanmälan kan de göra men det leder inget vart. Det visar bara på hur okunniga de är att kommunicera med sin häst. Så lägga du ut bilderna som de var. Eftersom jag förstår så är detta en tävling du har fotat. Du behöver inte ha någon tillåtelse föra att lägga ut, det är du som äger bilderna... ///SE

2013-08-07 @ 18:10:34
petra wedlund

Skicka detta till Epona dom är en skam för oss seriösa western Ryttare

Svar: Vad är det för något, och hur hittar jag det?
Sofie Öhnfeldt

2013-08-08 @ 17:05:49
Elin Svenson duveeeet

Har du tagit bort alla komentarer? 😊😊

Svar: Nej, de är kvar!
Sofie Öhnfeldt

2013-08-09 @ 18:57:03
Izabella Nau

välkommen till Blogg världen

2013-08-11 @ 13:33:04
URL: http://simpleout.blogg.se
Gabriele Olsson

Snälla Vera,
är man proffs så ska inte ett enda bild ser ut sådär under hela hästens utbildningsgång . Fy , skam !!!!
En vältränad häst med tillit till sin ryttare behöver aldrig ser ut sådär !!
Modig Sofie, fortsätt! Sådana som dig behövs.
Verkligen daggs att även granskar Westerngrenen precis som Dressyren med sin rollkur .

2013-08-11 @ 15:04:00
Jennie-Linn

Jag är westernryttare inom grenarna reining och western riding. Det är grenar som går ut på ett harmoniskt samarbete med hästen, vilket inte ovanstående bilder visar. Kolla gärna upp Birgitta Freter eller Stacy Westfall för att se hur det ska se ut..
Jag satt i publiken under rhc i år, precis som flera år tidigare. Varje år förekommer några rötägg, men i år var ridningen genomgående ganska dålig bland ryttarna, vilket hördes av flera andra publikdeltagare. Trist.
Ett bra blogginlägg. All dålig ridning skall uppmärksammas oavsett kategori.

Svar: Jag skulle nog inte kolla upp just dessa ryttare, finns betydligt bättre ryttare en dem, speciellt än Brigitta Freter.. Har inte så många vackra bilder på henne även om hon inte är med i det här inlägget..Skulle hellre be er kolla upp till Josefine Stenqvist, Terence & Eva McFadden, Sofia Börjesson, Martin Hellman och Moréno Söderlund. De var nog de enda som jag kommer ihåg gjorde bra val och behandlade sina hästar med respekt.
Nu såg jag inte alla grenar, utan missade bland annat Team Sorting och flera andra. Det fanns säkert ryttare där med som definitivt kunde rida de med! Men av det jag såg så var det dessa ryttare som jag kommer ihåg red bra!
Men tack för dina ord och din åsikt! :)
Sofie Öhnfeldt

2013-08-14 @ 20:36:01
cabmetal

om du vill se "proffs" har du valt fel ställe.... Ett tips till dej är att kolla in equinestream.com och titta på "riktig" westernridning, en del riktigt duktiga svenskar oxå, typ guldmedaljörer mfl. Kastrullhäxan

2013-08-18 @ 21:11:19
Mina aka djur-älskare

Fy fan för att behandla hästar såhär. Stressa sönder dom. Jag såg liknande tävling/ jippo på Gbg horseshow och mådde dåligt över hur hetsigt och stressat dom red hästarna, dessutom var det nån som skrek i högtalarna helatiden. Nä, Fy fan vad lågt och exploterande av dom fina hästarna! :,(

2013-10-31 @ 22:06:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sofiebilder.blogg.se

Hej! Här kommer jag lägga upp bilder som jag fotar. Man får använda bilderna om man vill, OM det är tydligt skrivet att jag fotat!

RSS 2.0